Nasz mózg potrzebuje paliwa do różnych przemian energetycznych, które zachodzą w każdej komórce naszego organizmu.
Stanowi on 2% całkowitej wagi osoby dorosłej, a zużywa aż 20% energii wytwarzanej przez organizm!

Dlatego potrzebuje ciągłego dostarczania składników odżywczych. Zwłaszcza rano, żebyśmy mieli energię i dobry nastrój przez cały dzień.

Oczywiście ogromnie ważne jest to, co jemy. Jakie składniki odżywcze są w naszym śniadaniu i czy w ogóle są…
Jakie one mają znaczenie dla naszego organizmu?

Gdy brakuje nam dobrych węglowodanów (produkty pełnoziarniste, rośliny strączkowe, warzywa, owoce) to nie mamy paliwa dla wszelkich procesów pamięciowych i myślowych!

Gdy nie dostarczymy sobie aminokwasu tyrozyny (mięso, ryby, sery, nasiona, ziarna, awokado, banany), nie utworzą się dwa bardzo ważne neuroprzekaźniki: norepinefryna i dopamina (przekaźnik przyjemności), co może przyczynić się do zmęczenia, wyczerpania, a nawet depresji.

A z kolei nienasycone kwasy tłuszczowe omega-3 (ryby z dobrego źródła, awokado, siemię lniane, nasiona chia, ciemnozielone warzywa, jajka od „szczęśliwych” kur) – nie tylko dbają o nasz dobry nastrój, ale również przeciwdziałają depresji i innym chorobom układu nerwowego.

 

Pamiętajmy o tym, komponując nasze codzienne śniadania.

I co najważniejsze, nie zapominajmy o nich!

Wstańmy trochę wcześniej, rozruszajmy się, poćwiczmy. Wtedy nasz organizm chętniej będzie się domagał jedzenia.
Bo często jest tak, że zaraz po wstaniu wcale nie jesteśmy głodni i wychodzimy z domu bez śniadania. A potem zjadamy na szybko jakąś drożdżówkę popijaną kawą…

My często jemy ulubione śniadanie mojej córci, czyli kaszę jaglaną gotowaną na wodzie, z odrobiną masła i z duszonym jabłkiem.

A jakie Ty śniadania lubisz?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *